Ak si práve zariaďujete novú kanceláriu, alebo rozmýšľate, čo urobiť s tou starou, aby sa v nej zvýšila vaša výkonnosť, ktorá je na bode mrazu, tento článok je určený práve vám. Spoločne sa pozrieme na najčastejšie chyby, ale aj odporúčané tipy, ktoré by ste pri zariaďovaní kancelárie a kupovaní jej vybavenia mali brať do úvahy.
Čo všetko si ukladáte na stôl?
Základom kancelárskeho vybavenia je určite stôl. Len veľmi ťažko si bez neho vieme predstaviť nejaké pracovné prostredie. Predtým, než si kúpite nový alebo prvý, mali by ste sa zamyslieť nad tým, čo všetko na ňom budete potrebovať. Dôležité je totiž zmestiť sa. Ak vám z každej strany stola niečo padá, je to jasný znak toho, že váš stôl je príliš malý. To isté platí aj vtedy, ak sa vám všetko potrebné naňho síce zmestí, ale keď máte niečo narýchlo napísať alebo si naňho chcete iba raz za čas položiť hrnček s kávou, musíte prejsť k inému stolu. Medzi základné vybavenie, ktoré budete určite potrebovať, patrí napríklad notebook alebo stolový počítač (ktorý musíte umiestniť na stôl alebo pod neho tak, aby ste doňho nekopali a tiež k nemu pohodlne dostali všetky potrebné káble). Stačí vám na prácu jeden monitor, alebo budete potrebovať dva? To je tiež podstatná okolnosť. Nezabudnite ani na klávesnicu, myš s podložkou, kancelárske potreby, prípadne ďalšiu techniku alebo spomínaný priestor na písanie poznámok či odkladanie dokumentov. Pomocou zváženia všetkého spomenutého teda dopredu vypočítajte dostatočnú veľkosť stola a potom sa veselo pustite do nakupovania tohto nábytku – napríklad aj s využitím výpredaja Merkury Market.
Najlepšie je to oproti dverám
Dobrá kancelária musí byť aj zdravá kancelária. Ak sa chcete vyhnúť bolestiam chrbta, hlavy či horných končatín, dbajte na to, aby ste všetky veci na stole mali v pohodlnej vzdialenosti a tiež, aby ste za stolom mali dobrú stoličku. To je taká, ktorá má vysoký chrbát, aby vám mohla poskytnúť dostatočnú oporu. Pokiaľ máte stôl príliš vysoko a nemôžete si ho nastaviť na svoju výšku, doplňte stoličku ešte podložkou pod nohy. Stôl a stoličku nestačí len kúpiť, musíte ich aj správne umiestniť. Často sa v kanceláriách z dôvodu malého priestoru miestnosti dávajú stoly k stene. Nie je to najšťastnejšie riešenie, pretože ak sedíte napríklad chrbtom k dverám, môžete sa cítiť nesvoji, čo samozrejme vedie k strate produktivity a pohody. Podľa Feng Shuej by ste mali stôl umiestniť tak, aby ste mali stenu za chrbtom a pozerali sa smerom k dverám. Samozrejme, nie v každej kancelárii je to možné. Tiež by k vášmu stolu aspoň čiastočne mali dosahovať slnečné lúče z najbližšieho okna. A vyhnite sa aj tomu, aby ste mali monitor pred oknom alebo v takom uhle, že sa od neho bude odrážať svetlo. Nedostatočné denné svetlo si vykompenzujte aspoň umelým svetlom v miestnosti, alebo lampičkou priamo na stole.
Elektronické veci treba pravidelne kontrolovať – a vymieňať
Okrem spomínaného notebooku alebo stolového počítača do kancelárie určite patria aj iné druhy elektroniky. Počas horúcich letných dní oceníte najmä ventilátor, alebo prenosnú klimatizáciu (ak máte vstavanú, vyhrali ste!) Zídu sa vám pravdepodobne aj rôzne externé hardisky, powerbanky v prípade výpadku prúdu alebo rádio, ak vám pri práci vyhovuje a neprekáža počúvať hudbu. V prípade, že je vaša kancelária bez otvárateľných okien, v suchom alebo naopak príliš vlhkom prostredí, zvážte aj odvlhčovač alebo zvlhčovač vzduchu, poprípade čističku. Nie je totiž nič horšie, ako keď si svojou prácou postupom času privodíte nejakú dýchaciu alebo inú chorobu. Elektroniku nezabudnite pravidelne obmieňať (v závislosti od druhu, dátumu záruky a stavu). Ak uvažujete o nákupe novej, pretože tá stará už doslúžila, a chcete ju nakúpiť výhodnejšie, určite využite tento Alza kupón. Rovnako si môžete pomôcť dobrou cenou aj v prípade nákupu nového mobilného telefónu, ktorý je pre každého správneho podnikateľa jeho druhou pravou rukou – stačí použiť tento Danimani zľavový kód.