V súčasnosti je konkurencia v podnikaní natoľko silná, že majitelia eshopov neúnavne hľadajú spôsoby, ako získať nových zákazníkov. Zabúdajú však na to, že mať viac objednávok sa dá aj bez platenej reklamy a znižovania cien – stačí si vybudovať základňu stálych zákazníkov.

Tajomstvo dobre fungujúceho podniku? Verní zákazníci!
(zdroj: unsplash.com)

Druhý nákup = výhra

Zákazník, ktorý u vás opakovane nakúpi, prináša zisk. Udržať v konkurenčnom boji sa môžete aj tak, že budete s nimi budovať a rozvíjať dlhodobé vzťahy. Zákazník si totiž v skutočnosti nekupuje produkt alebo službu, ale váš sľub, že ten produkt alebo služba naplnia jeho túžbu a očakávanie. Ak zistíte, že niektorý zo zákazníkov u vás nakúpil aj druhýkrát, získavate dôkaz, že ste naplnili jeho očakávania a prejavuje spokojnosť s vašimi službami. Prešli ste tak veľkým sitom a získavate prvú schvaľovaciu pečiatku.

Hodnotenia tiež predávajú

Hoci platí, že obsah predáva, ešte lepšie sú referencie. Odporúčania spokojných zákazníkov sú pre vás desaťkrát výhodnejšie, než predaj novému zákazníkovi. Starostlivosť o lojálneho zákazníka pritom vyžaduje iba jednu desatinu vášho času a úsilia – dobré odporúčania zabezpečujú až 90 % úspešnosti predaja bez veľkej námahy. Ako na to? Oslovte zákazníka hneď po nákupe. Využite tak moment, keď sa zákazník teší z nákupu a zdvorilo ho požiadajte, aby vaše služby odporúčal ďalej. Zároveň mu ukážte všetky možnosti, kde a ako to môže urobiť.

Rýchlosť môže byť vaša prednosť

Stratégia je teda jasná – spravte zo zákazníkov svojich spojencov. Spôsobom, ako ich môžete motivovať, je vynikajúci zákaznícky servis. Ide predovšetkým o rýchlosť vašich reakcií na maily, telefonáty alebo pripomienky na sociálnych sieťach. Jednoducho nenechajte zákazníka čakať. Po jeho nákupe mu položte kľúčovú otázku, či by na základe svojich skúseností odporučil vaše služby ostatným. V prípade kladnej odpovede už máte v rukách najcennejšiu trofej. Ak je zákazník s niečím nespokojný, nebojte sa opýtať na to, v čom vidí vaše medzery. Lojálni zákazníci totiž vnímajú rozdiel v cenách oveľa menej citlivo, než noví zákazníci. A na záver ešte dve dobré rady: správajte sa k vašim zákazníkom tak, ako to požadujete v pozícii zákazníka vy a vždy urobte viac, ako sa od vás očakáva.

www.KuponyZdarma.sk

Nakupujte lacnejšie!